Alla inlägg den 13 februari 2013

Av pysslan - 13 februari 2013 18:04

 


Idag när jag  när jag skulle byta lakan i sängen och höll på att lägga in påslanssetet i tvättmaskinen, så sa det *KNAK* i ryggen. Man är väl inte så där jätteduktig på att bete sig på rätt sätt när man vrider och vänder på sig.

Så jag gjorde väl fel rörelse antagligen.

Blev i alla fall ganska så justerad i rörelserna. Men vis av skadan att tro att man kan vila bort ryggvärk som uppkommer så började jag med mycket jobb som innebar mycket gå och stå.


Fixade att bädda rent i sängarna, utom det ena påslakanet, det fick Arne ta.


 

  


Middagen idag blev kokt torsk, av dem jag köpte av fiskbilen. Det är en jädrans skillnad på fisk från fiskbilen och på den i frysdisken i affären kan jag säga.

Hade pepparrotssås till fisken, var kanongott.

Kommer ju två kvinnor var 12:e vecka utanför dörren och säljer fisk av alla de sorter + räkor och andra skaldjur.


Hur som helst så bakade jag chokladmaränger eftersom jag hade 3 äggvitor kvar sedan helgen.

Det blev två plåtar. De ska ju stå ett dygn och torka men inte kunde jag *hia* mig utan var ju tvungen att smaka av dem, så klart. Så det blev en fika till marängen. Den var kanongod.


 


I eftermiddag har jag fortsatt måla på postlådan. Det är kul. Har nu målat bakgrunden, så sedan blir det mer pilljbb att måla figurerna. Men det blir en utmaning  




 



I går hade jag besök av *de* som brukar komma. Var länge sedan nu.

Jag satt i stora rummet vid datorn eller kollade på tv, när jag vilade min målarhand och fingrar som inte riktigt är med på att hålla i tunna penselskaft, utan värker enormt efter ett tag.

Hade även LP-skiva på skivspelaren, spelade Demis Roussos men även The Platters.


Då knackar det. Trodde det var på dörren, för ibland när det kommer besök så ser de inte ringklockan så de knackar med träfågeln som jag satt vid dörren. Men det var ingen där, så jag går tillbaka till stora rummet.

Då knackar det igen. Brydde mig inte om att gå till dörren och kolla eftersom jag började misstänka att mina besökare inte var vem som helst.


De var även ute i köket och gick.

När jag själv reste mig och gick ut i köket för att fortsätta måla så blev det lugnt.

Testade några gånger och varje gång jag satt i tv-soffan så började knackningarna och gåendet i köket.


Alla gånger att det var mor och far eller en av dem i alla fall.


Nu ska jag ta kväll efter en ganska händelserik dag, ryggen är inte med heller riktigt.






Presentation


Här tänkte jag husera lite då och då

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOKEN


Ovido - Quiz & Flashcards