Alla inlägg under april 2013

Av pysslan - 19 april 2013 21:15

 

 

och vi är nere hos de yngsta barnbarnen i Alvesta.

Har varit en mysig eftermiddag tillsammans med Tobias och hans familj.

 

Vi började leka med barnbarnen direkt nästan innan vi kramade om deras föräldrar  

 

Vi har jagat, kramat och busat med dem och bygg legobilar/hus.

Har verkligen längtat efter dem, har ju inte träffat dem sedan innan jul 2012.

 

Jane gick med magen i vädret, väntar otåligt på att babyn vill göra entre.

 

Undrar om inte lilla Linnea försa sig n'är vi bygde med lego då hon sa att hon snart skulle få leka med sin lillebror. Jag sa att Rasmus har du ju bredvid dig, då sa hon att han är inte här än. Var är han då sa jag....i mammas mage blev svaret.

 

Men vi har inget sagt till Tobias och Jane.

 

Av pysslan - 5 april 2013 20:22

 

 

Det är skönt men oooohhhh vad jag har varit trött och vilken grym värk jag har.

Kunde inte ens laga middagen i eftermiddag utan maken fick ta den, hjälpte till lite smått bara. Det har inte hänt mig förut, men fibromyalgin kan sätta stenhårda *käppar i hjulet*

 

 

Vi hade kycklingfärs, som vi gjorde köttfärssås av med creme fraiche och grädde i med chilipeppar, svartpeppar, salt och oregano som kryddor.

 

Nu sitter vi och kikar på Let´s Dance och slappar.

 

Imorgon ska vi åka på en pelargonträff hos en som har webbshop med enbart pelargoner. Ska bli kul att träffa alla pelliskompisar.

Av pysslan - 2 april 2013 12:15

 

 

Jaha så är då påsken över, attan vad den sprang förbi fort.

Den har gått i lugnets tecken.

Vi har inte haft några barn och barnbarn hemma denna påsk eftesom det har haft annat för sig.

Men det gick det med om än det kändes lite konstigt.

Men allt förändras ju, barnen har egna familjer med barn som har sina egna hobbies.

Visserligen är det bara två av barnbarnen än så länge och hos dem är det hockey som gäller  

De andra är inte så stora än, 2,5 år och 4,5 år.

De minsta brukar komma upp över påsken men i år skulle deras föräldrar sälja sin goa schäfter, Ambra.

Detta för att de inte har tiden längre. De har inte tiden till att aktivera den, såsom spåra sök m.m utan det blir bara promenader och kel.

De ska i maj ha sitt tredje barn, så har de hus och jobb, ja mammam blir ju mammaledig men då är det ju fullt upp med tre barn, de två äldsta går ju på dagis om dagarna och ska lämnas och hämtas.

 

Så det är bara att acceptera att livets förändras som sagt, men det är ju inget negativt i det, så länge det förändras positivt.

 

 

   

 

Påskafton var vi in till stan och beställde nytt pealartvättstäl och toalettstol.

Det gamla är sedan 1993 och toastolen börjar visa mer och mer av tendens att inte vilja vara med så länge till.

 

              

 

Tvättställ som finns idag har ett underskåp, så jag måste börja *göra om* lite eftesom jag måste ha det som står i skåpet någon annanstans...och så där väldigt gott om plats finns liksom inte    Men det fixar jag säkert...tror jag   

 

Innan det ska in så ska vi måla över våtrumstapeten på toaletten. Ska finnas specialfärg att blanda i vanlig väggfärg, men våtrumstapeten måste slipas först så färgen fäster. Men det vet de i färgbutiken där vi ska köpa färg, så vi får be dem om råd.

Tänkte i samma veva måla om tvättstugan, som varit i befintligt skick sedan 1986 och med våtrumstapet där också, så det blir samma jobb där. Så jag hoppas att toalettstolen hänger med tills allt är klart.

 

Jaha, så blev det lite *skitsnack* också, men är det inte värre än så här så skadar det ju ingen   

 

Nej nu är tvättmaskinen klar med första tvätten så jag ska hiva in det i torktumlaren och sätta på en ny maskin. Sedan blir det ut till växthuset en sväng.

 

 

 

 

 

Presentation


Här tänkte jag husera lite då och då

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOKEN


Ovido - Quiz & Flashcards