Alla inlägg under december 2012

Av pysslan - 27 december 2012 22:54

   Idag har vi haft en mysig dag!

Har varit i stan och handlat lite på rean.

Köpte mig en snygg jacka/kappa för halva priset på Sandströms



         


Det sa pang när jag såg den, så det var bara att slå till. Eftersom jag var på jakt efter en ny. Hade tänkt åka till Vetlanda imorgon för att kolla, men nu slipper vi det.


Var även på Jysk, köpte mig en ny kudde, men det blev även en ny badrumsmatta. Även detta halva priset.


Sedan blev det upp till Arnes dotter och familj.

Vi *julklappade* för Vincent, bonusbarnbarnet.

Hade bakat ett stort pepparkakshjärta och namnat, men det var han inte så pigg på just då.

Han fick även några julklappar.

Fiskespelet gick hem, det lekte vi med han och jag





Han fick även en lastbil, modell större, men den vart han liksom rädd för först men efter en stund var den också rolig


 


Han fick även en påbyggnadsgrej till Brio träjärnvägen vi gav honom när han fyllde år.


Men det bästa av allt var  att Emelie och Daniel förlovade sig på juldagen, vilket vi fick veta idag, var verkligen en g´lad överraskning. De förlovade sig på ettårsdagen efter de träffades


 


Så dagen har verkligen varit mysig






Av pysslan - 17 december 2012 14:30



Av pysslan - 14 december 2012 11:40

Och kallt som attan.

Har idag *gått över mig själv*

Kan behövas rejäl skötsel av denna gamla kropp emellanåt  

Ser att det är ett bra tag sedan jag var inne här, men eftersom mitt internet inte vill vara med längre, har inte haft internet på min dator sedan sista november, utan det är makens dator som får stå till tjänst   

Har nu lämnat den till Simon, för han är duktig på att rensa och fixa datorer, så mitt hopp står till honom nu 

Men har en del som jag på så vis inte kommer åt nu när jag bloggar eftersom jag inte har allt på USB:n   

Sedan har vi strul med det nya tv-abonnemanget, Boxer.se

Går inte att instellerat ordentligt så alla kanaler som ska finnas installeras, bara några sketna utländska nyhetskanaler. Inte ens gratiskanalerna 1,2 och 4 finns.

Arne ringde dem i går, men de menar att vi måste köpa ny antenn, eftersom det är markbundet. Den gamla vi har nu *kör* inte på de frekvenser som behövs.

Som det nu är står antennen mot Nässjö men Arne ska gå upp i helgen och försöka vrida den mot Kisa eventuellt mot Fårhult, så får vi se om det hjälper.

Annars får banne mig Boxer.se bryta avtalet för köpa ny antenn har jag inte lust med.

Vi har ju parabolen, efter att vi hade Viasat, kvar så ger Boxer.se med sig och bryter avtalet på stört så får det bli Viasat istället. Men eftersom Canal digital som vi har nu och som bara strular hela tiden, tar bort avtalet den sista december ligger vi lite risigt till för att få tv fr.o.m nyårsafton. Har ju inte så lång tid att hurra på så att säga, och det behövs väl några arbetsdagar för leverans som det heter.

Nej, nu har jag itne tid att sitta och blogga mer eftersom jag måste bli klar med allt innan maken kommer hem. För då blir det lite stress eftersom vi ska vara hos brorsan i Eksjö klockan 18.

Vill helst vara hemma till 20 för då är det om Twiggy på en kanal och henn vill jag gärna se eftersom hon var på topp när man var *ung och vacker*....nu är man bara *och*...det funkar det med  


Av pysslan - 3 december 2012 19:13

Jaha, ser att det är en vecka sedan jag var här sist   

Men har varit utan internet sedan i fredags.

Idag återkom det men då pajade USB-sladden till min externa hårddisk, där jag har alla bilder m.m så jag måste köpa ny    

Så några animerade bilder kommer jag tyvärr inte åt.


Har idag städat skafferiet och gått igenom alla varor där, men även alla lådor har jag gått igenom rejält och torkat ur. Det tar en stund eftesim det var 10 lådor.

Skräplådan har jag däremot inte tagit idag.



Presentation


Här tänkte jag husera lite då och då

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOKEN


Ovido - Quiz & Flashcards