Alla inlägg under augusti 2013

Av pysslan - 19 augusti 2013 11:26

 


Vädret idag är strålande sol och klarblå himmel och i skrivande stund +19


   


Så det inbjöd till fönsterputsning av utsidan på alla fönster och nu är det fixat, härligt


 


Nu blir det lite försenat 11-fika och en stunds vila


 



Av pysslan - 12 augusti 2013 13:41

 

Så är då semestern slut 2013.

Vardagen börjar.

Igår kväll kände jag av en begynnande förkylning, tog alvedon i hopp om att känslan skulle försvinna, men när jag vaknade i morse så visst 17fanns den kvar.

Så det fick bli avkok på ingefära, som gick att dricka om än i små klunkar.

Har rivig hals, tung i skallen och värk i kroppen idag.


Men har klippt ur alla tomatplantor i växthuset. Har haft dem ute sedan i torsdags eftesom det var vita flygare på dem. De verkar nu har försvunnit och några *ägg* under bladen har jag heller inte hittat.


Den första Sweetchilin hade mognat såg jag när jag var i växthuset, glömde tyvärr fota den och nu ligger den i makens och min mage hihi.

Ska förska få ork att plantera lite perenna frö jag fått av Jane, sonhustrun. De har nu öegat och torkat till. Det är en sorts kejsarkrona.

Vet inte hur lång tid det tar innan de börjar gro, men misstänker att perenna frö är lite sega av sig.

Fröet, eller rättare sagt , kulan eftersom fröet var ganska stort, sådde jag två av i början på juli men ett har förmultnat och ett har tagit sig.


Vädret idag är ömsom sol ömsom regn. Nu behöver vi inte mer regn tycker jag eftesom alla mina stora pelargoner som står i trädgården måste bäras in på altan och ut igen eftesom de blir för blöta. Tungt att hålla på med.



Presentation


Här tänkte jag husera lite då och då

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOKEN


Ovido - Quiz & Flashcards