Alla inlägg den 12 februari 2013

Av pysslan - 12 februari 2013 15:52

 


Idag är det Dagen D för semlor, fst nu för tiden börjar de sälja innan jul på många ställen. Det är synd för jag tycker att det festliga med att köpa första semlan på  Fettisdagen.


Så vi köpte varsin semla till 1-fikat idag ♥  gubben min ♥ och jag.

Den var jättegod, men på tog för mycket grädde på. Så mycket grädde brukar inte bageriet här lägga på men det är kanske lite extra idag. De använder i allafall riktig grädde och inget *surrogat*


 

Men all denna grädde fick magen i rejält uppror, jag tål ju inte lactos och denna semla hade INTE lactosfri grädde. De hade lactosfria samlor men herre jösses vilket pris.

Det är inte klokt att allt lactosfritt ska vara mer äm dubbelt så dyrt i affären.  Så de lactosfria hade jag inte råd att köpa tyckte jag och tänkte att en liten semla ska väl inte vara så farligt....men där gick jag på en nit.


Har inte kunnat äta någon midag idag eftersom jag mår så grymt illa fortfarande och nu är klockan strax efter 16.


Förökste börja måla på postlådan men fick lägga av eftersom jag inte mådde bra, var svårt att koncentrera sig på målandet.


Så för min del blir det nog ingen mer semla i år, om jag inte bakar egna kanske, men just nu känns det inte lockande.


Ska ta lite kaffe, kanske det hjälper  


Presentation


Här tänkte jag husera lite då och då

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOKEN


Ovido - Quiz & Flashcards