Direktlänk till inlägg 8 juli 2013

LÖRDAGEN

Av pysslan - 8 juli 2013 08:08

På lördagens förmiddag hjälptes alla åt att måla på garaget.

Arne och jag på utsidans fönster och Tobias och Jane på insidans fönster.

Lille Rasmus ville ju okså måla men för att slippa färg på skinn och kläder så gjorde farmor egen *målarfärg* till honom med vatten färgat med karamellfärg, så fick han en kartong att måla på. Han var helnöjd.

Tyvärr så missade jag fota hela vårt arbete på/i garaget.


På eftermiddagen blev vi uppbjudna till *Mittan* och Melinda på grillparty.

Jag tog med det vi skulle grilla, egen marinerad fläskfilé, potatissallas, sallad och dipmix att blanda med olja och sedan hälla över salladen.


Vi hade en mysig kväll tillsammans., där barnen hoppade i hoppmattan eller badade i deras pool.

Under tiden fixade Tobias och Mittan maten på grillen.

 

som bestod av Mittans grillade tomater, deras kött, vår fläskfilé, kantareller, ostar att grilla, potatissallad, lite olika goda såser och den goda grönsalladen som Mittan piffat till ytterligare. Barnen fick ett eget bord där de käkade grillad korv med korvbröd

 

 


Så här såg min tallrik ut, tog ett tag att få ner allt men jösses vad gott det var.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av pysslan - 16 september 2013 13:17

Jaha, här tänkte jag hösta in min blogg lite grann, men vad fanken bloggplatsen kör ju med så mycketreklambilder att en egen bakgrund syns ju inte. Har inte lust att betala för att slippa reklamen det är då ett som är säkert. Har bloggar på andra...

Av pysslan - 19 augusti 2013 11:26


    Vädret idag är strålande sol och klarblå himmel och i skrivande stund +19         Så det inbjöd till fönsterputsning av utsidan på alla fönster och nu är det fixat, härligt       Nu blir det lite försenat 11-fika och en...

Av pysslan - 12 augusti 2013 13:41

  Så är då semestern slut 2013. Vardagen börjar. Igår kväll kände jag av en begynnande förkylning, tog alvedon i hopp om att känslan skulle försvinna, men när jag vaknade i morse så visst 17fanns den kvar. Så det fick bli avkok på ingefära,...

Av pysslan - 29 juli 2013 22:42

Nu sitter vi i Bjursund sedan i fredags eftermiddag. Vädret har inte innehållit någon sol men det har rit härligt varmt. Vi campar bredvid makens bror med sambo. Har haft sköna och mysiga grillkvällar med mycket skoj och skratt   Campingen ...

Av pysslan - 15 juli 2013 18:57

  OCH 1:A SEMESTERDAGEN   Jag har klippt mig, rejält kort, och guuud så skönt det är   Blev en fika med en supergod och pinfärsk räkmacka på Bröstugan innan klippningen, bara för att vi skulle fira första semesterdagen.       ...

Presentation


Här tänkte jag husera lite då och då

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOKEN


Ovido - Quiz & Flashcards