Direktlänk till inlägg 8 mars 2013

VÅR I LUFTEN...

Av pysslan - 8 mars 2013 11:34

......har vi haft ett tag nu, har verkligen varit härligt.

Snön ligger visserligen kvar i hela trädgården dm tjock men där vi skottat är den helt borta och gräset framme, visserligen enormt blöt men det är framme i alla fall.

 

Men nu får vi det första bakslaget, på självaste Internationella kvinnodagen den 8.3

Natten har varit -11 grader kall och morgonen var inte mycket bättre. U skrivande stund ligger temperaturen på -6 men solen skiner så på altanen är det så härligt.

 

Plockade bort allt granris ut blomlådorna, som hänger på altanen, igår plus att jag rengjorde *vinterbordet* på altanen fråm grönmossa och stenar.

 

Helgen ska visst bli kall och blåsig så det blir inte så mycket utejobb än.

 

Förra året 3.3 krattade vi bort vissna löv utefter tomtgränsen och ingen snö hade vi kvar någonstans. Gräsmattan hade gonat till sig också.

 

Egentligen skulle jag betala för att få bort all jäkla reklam på bloggen här. Tror banne mig att Bloggplatsen är en av de värre bloggarna att se till att sajten sponsras. Tråkigt tycker jag men retar mig att man ska få betala för att få en ren blogg....de gör ju så för att dra in ännu mer pengar.

Har betalat för 3 månader en gång men nu har jag ilsknat till, så jäkla rolig är inte bloggplatsen.

 

Så där jag, nu kom mina funderingar på pränt igen, men det är ju det en blogg är till för eller?

 

Önskar er en skön

INTERNATIONELL KVINNODAG

 

men egentligen så bör vi vara lika mycket värda som karlarna..varför ska vi ha bara EN dag där det handlar om oss kvinnor...snacka om urdålig jämställdhet.

Nä, nu f¨år jag sluta med bloggen annars kommer jga skriva massor om vad jag anser om den jämställdhet som finns i dag. Ingen mening lägga energi på sådant som ändå inte blir verklighet utan bara är ett stort irritationsmoment.

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av pysslan - 16 september 2013 13:17

Jaha, här tänkte jag hösta in min blogg lite grann, men vad fanken bloggplatsen kör ju med så mycketreklambilder att en egen bakgrund syns ju inte. Har inte lust att betala för att slippa reklamen det är då ett som är säkert. Har bloggar på andra...

Av pysslan - 19 augusti 2013 11:26


    Vädret idag är strålande sol och klarblå himmel och i skrivande stund +19         Så det inbjöd till fönsterputsning av utsidan på alla fönster och nu är det fixat, härligt       Nu blir det lite försenat 11-fika och en...

Av pysslan - 12 augusti 2013 13:41

  Så är då semestern slut 2013. Vardagen börjar. Igår kväll kände jag av en begynnande förkylning, tog alvedon i hopp om att känslan skulle försvinna, men när jag vaknade i morse så visst 17fanns den kvar. Så det fick bli avkok på ingefära,...

Av pysslan - 29 juli 2013 22:42

Nu sitter vi i Bjursund sedan i fredags eftermiddag. Vädret har inte innehållit någon sol men det har rit härligt varmt. Vi campar bredvid makens bror med sambo. Har haft sköna och mysiga grillkvällar med mycket skoj och skratt   Campingen ...

Av pysslan - 15 juli 2013 18:57

  OCH 1:A SEMESTERDAGEN   Jag har klippt mig, rejält kort, och guuud så skönt det är   Blev en fika med en supergod och pinfärsk räkmacka på Bröstugan innan klippningen, bara för att vi skulle fira första semesterdagen.       ...

Presentation


Här tänkte jag husera lite då och då

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOKEN


Ovido - Quiz & Flashcards